طرز تهیه خوراک بادنجان با کوفته ریزه

با دستور طرز تهیه یک خوراک دیگر با استفاده از بادمجان در خدمت شما عزیزان هستیم اینبار خوراک بادنجان خوراک بادمجان با کوفتهبه همراه کوفته ریزه که از طعم بسیار خوشمزه ای نسبت به سایر خوراکهای بادمجان برخوردار است.
مواد اولیه خوراک بادنجان با کوفته ریزه
بادنجان متوسط چهار عدد
 گوجه‌فرنگي چهار عدد
 فلفل دلمه‌اي سبز يك عدد
 گوشت چرخ‌كرده 200 گرم
 سيب‌زميني  سه عدد
آرد نخودچي دو قاشق غذاخوري
 پياز يك عدد
پيازداغ دو قاشق غذاخوري
 نمك، فلفل،  روغن و  زردچوبه  به ميزان لازم
 آردسفید به میزان لازم


طرز تهیه خوراک بادنجان با کوفته ریزه
بادنجان‌ها را به صورت حلقه‌اي و به طول يك سانتي‌متر برش زده، روي دستمال قرار داده و نمك مي‌پاشيم. بعد يك لايه دستمال ديگر روي بادنجان‌ها قرار داده تا زردآب آن را جذب كند، سپس مقداري آرد سفيد پاشيده و در روغن سرخ مي‌كنيم. فلفل دلمه‌اي را به صورت حلقه‌اي برش زده و تفت مي‌دهيم.
پياز را رنده ريز كرده، آب اضافه آن را گرفته و با گوشت مخلوط مي‌كنيم. سپس نمك، فلفل، زردچوبه و آرد نخودچي را به آن اضافه نموده و ورز مي‌دهيم. از مايه گوشتي، كوفته ريزه‌هايي به اندازه يك گردو كوچك درست نموده، در روغن تفت داده و كنار مي‌گذاريم.
سيب‌زميني‌ها را هم پوست كنده، ورقه‌ورقه كرده و در روغن كمي تفت مي‌دهيم. درون يك تابه ابتدا بادنجان‌ها را قرار داده، سپس گوشت قلقلي، فلفل دلمه‌اي، سيب‌زميني و در آخر گوجه‌فرنگي‌هاي حلقه شده را قرار مي‌دهيم، روي مواد به اندازه يك استكان آب، پيازداغ، نمك و فلفل افزوده و در ظرف را مي‌بنديم. پس از 15 دقيقه غذا حاضر است

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)
GRID LIST
موفقیت
گنج
طلاق
شوهرداری
ازدواج
Thursday, 04 July 2024
الخميس, ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳

Please publish modules in offcanvas position.